Woblex | Minecraft servers

Woblex - Header
Novinky > Minecraft 1.13 a naše servery, jak to bude vypadat?

Minecraft 1.13 a naše servery, jak to bude vypadat?

Minecraft 1.13 je aktualizace, která mění mnoho věcí v Minecraftu a tak s sebou nese vícero problémů, než tomu bylo u předchozích verzí. Jak se s touto aktualizací vypořádáme na našich serverech a kdy se můžete těšit na aktualizaci serverů? Na to se podíváme v dnešním příspěvku.

Novinky ve verzi 1.13 a její problémy

Aktualizace Minecraftu na verzi 1.13 patří k těm velkým aktualizacím, kterých jsme sice již pár zažili, ale nebylo jich zase moc. Bohužel, jak to u velkých aktualizací bývá, mění spousty věcí i v samotném jádře Minecraftu a tak se i verze 1.13 těší mnoha problémům spojeným s aktualizací serverů na verzi 1.13.

Minecraft v 1.13 kompletně předělal id bloků, tak jak jsme je dříve znali, a to nese řadu problémů. Až do verze 1.12 jsme byli zvyklí, že id bloků a jiných materiálů jsou vždy čísla, alespoň v samotném jádře Minecraftu. To se však touto verzí mění a všechny id materiálů byly přeměněny na textové názvy, není to špatně, není to však ani věc, která by neudělal vrásky na čele mnohým vývojářům.

Když to shrneme, je třeba změnit tyto id u všech pluginů a jiných systémů a jejich konfigurací (v našem případě obchodníci, menu, obchody...) ale také u existujících map (chunků) a formátů pro správu bloků (generování ostrovů apod.). I když se tak může zdát jako malá a zanedbatelná věc, minimálně z pohledů správců serveru je to velká rána do správy serverů.

My ale nemáme žádné problémy, teda, až na jeden...

Já jsem s aktualizací všech serverů na verzi 1.13 počítal a proto většina systémů a pluginů jsou již nyní připravené pro aktualizaci na verzi 1.13. Troufám si říci, že SkyCloud a Vanilla server by jsme dokázali přenést na novou verzi do 7 dní do vydání první stabilní release verze Spigotu, ale máme tu poněkud velký problém, mapa serveru je upravená, jak?

Tak jistě jste si všimli, že okolo ostrovů není žádná příroda, žádná Vanilla mapa ale pouze čistý prázdný svět. Jedná se proto o svět, který je upravený právě pro fungování SkyCloudu. Právě s podobnými mapy má ale verze 1.13 velké problémy a nedokáže zkonvertovat celou mapu bez chyb, a vypadá to, že to ani nikdy nebude možné alespoň za podpory Mojangu.

Mapu jsem zkoušel konvertovat několikrát, ovšem vždy jsem přišel na spoustu chyb, okolo ostrovů se generuje normální příroda (na chuncích, které byly již vygenerované), chybí kusy ostrovů nebo rovnou celé ostrovy. Oficiální vyjádření Minecraftu? Jedná se o custom mapu, a proto migrace mapy 1.13 není zcela dokonalá, otázka je, bude vůbec někdy?

Obrázek
Obrázek

Dnes byla vydána první release verze Spigotu, ale...

Dnes byla sice vydána první release verze Spigotu, samotný Minecraft 1.13 ale ještě nyní obsahuje stovky chyb, minimálně podle bugtrackru na Mojangu, a jiné to není ani se Spigotem. Kdyby jsme tak chtěli, můžeme již dnes aktualizovat SkyCloud a Vanilla server na verzi 1.13, ale stojí to za to riziko? Opravdu máme podstoupit riziko toho, že hráčům zmizí kusy ostrovů a při migraci map dojde k chybám? V tuto chvíli i samotný Spigot varuje před migrací map z verze 1.12 či starší na novou verzi 1.13.

As for general server stability we expect that this update will fall into three key "waves" for those looking to update. We are currently in the extreme caution wave and expect to advance through them as 1.13.x versions are released by Mojang.

  1. Extreme Caution (1.13 - Current): This version is stable for those looking to run a public server based on Minecraft 1.13, but only if an entire reset of all worlds and data is performed, and all plugins in use have a Native Minecraft Version of 1.13. It is not safe to use on existing worlds. There are known Vanilla bugs that will irreparably delete data from your old world, or otherwise render it unusable. You may use this version to test conversion of your world, but you will NEED to restore your world from a 1.12.2 backup before moving onto the second wave.
  2. Caution (1.13.x - future): There are no known world conversion bugs, and you should be able to safely update your world. Native 1.13 plugins should be used, but older plugins will function as well as they are ever likely to. Caution is still advised as there may be undiscovered data loss bugs.
  3. Normal (1.13.x - far future): There have been no world conversion bugs reported for quite some time, so it is probably safe to update your world. Native 1.13 plugins should be used, but older plugins will function as well as they are ever likely to.


Takže kdy budeme aktualizovat servery?

Aktualizace SkyCloud a Vanilla serveru se plánují a kdyby nedošlo k zmíněným problémům, nejspíše máme na těchto serverech do konce měsíce 1.13. Jak to však ale bývá, věci se nedějí tak jak by jsme chtěli a proto se aktualizace obou serverů jistě protáhnou. V tuto chvíli ani nedokážu odhadnou, kdy budeme oba servery moci aktualizovat. U Vanilla serveru bych tipoval ještě do konce prázdnin, jelikož je zde původní Vanilla mapa a tak by neměly nastat velké problémy. U SkyCloud serveru však může trvat aktualizace měsíc, dva, tři nebo taky půl roku. Aktuálně to totiž vypadá, že si bude třeba napsat prográmek, který migruje mapu i v případě, když je upravená přímo pro server. Čas však ještě ukáže a není na místě dělat ukvapené závěry.

Na SkyBlock server jsme zapomněli? Ale kdepak!

Aktualizovat SkyBlock server již mám v plánu od té chvíle, co jsme zveřejnili SkyCloud server. Vyčkával jsem ale právě na dění okolo verze 1.13, abych případně nemusel server aktualizovat 2x za sebou, nakonec tomu však možná i tak bude.

SkyBlock server je aktuálně na verzi 1.11 a je tak o dvě verze pozadu. Původní plán bylo tak přejít rovnou na verzi 1.13 a verzi 1.12 úplně přeskočit, to ale s aktuálními problémy s mapu není možné. Aktuálně tedy mohou nastat dvě situace.

První, kdy aktualizujeme server na 1.12 a až následně poté na verzi 1.13 nebo druhou, kdy aktualizujeme server rovnou na verzi 1.13. Každá z těchto variant má své pro a proti, nedokážu ani říci, jaké je aktuálně pravděpodobnější a vše bude nyní záviset na možnosti migrovat aktuální mapu na 1.13. Jedno je ale jisté určitě, povodní mapa se smaže a přenesou se aktivní ostrovy na mapu novou, tím pádem se můžete těšit nejen na novinky které vidíte na SkyCloud serveru, ale také možné rozšíření ostrova.

Teď něco na závěr

Jak jste si mohli přečíst, příspěvek jsem pojal trošku jinak než tomu bylo v minulosti a to hlavně z důvodu, aby to nevypadlo, že novou aktualizaci na serveru nechceme. Vždy jsme byly pro server co nejdříve aktualizovat. Jenže ne vždy to jde tak hladce jak se na první pohled zdá a tak to musíte i brát. Zhodnoťte všechna pro a proti a pokud jste rozumí, nejspíše Vám dojde, že aktualizace serverů na verzi 1.13 prostě není možná.

WIPE není plánovaný ani na jednom z našich serverů.

Příspěvek byl publikován 22.7.2018 20:11'.
22.7.2018 20:11Autor: MrFiliperMrFiliper SkyCloud, SkyBlock Kategorie

Hlasování

SkyBlock server

StavOnline
Adresaskyblock.woblex.cz
Verze1.12.2
Hráči3 / 20
Hráči na serveru
macatrik5monca168Misaci333

SkyCloud server

StavOnline
Adresaskycloud.woblex.cz
Verze1.12
Hráči3 / 20
Hráči na serveru
FiradCZ_LuthBloody_Saw

Vanilla server

StavOnline
Adresavanilla.woblex.cz
Verze1.12
Hráči0 / 20
Hráči na serveru
Momentálně na serveru není žádný hráč!

TeamSpeak 3 server

Stav Online
Adresa ts3.woblex.cz
Verze TeamSpeak 3
Hráči 14 / 32
Klienti na serveru
alan580
Radio 1
Radio 2
Vampire42
PanKarLos
Meloun
american man
Bad Beatbox
Gary702
Honzík
Hypsak
KockaHraje
macík
Tlustman