Změna na Vanilla serveru a WIPE

Vanilla server byl velký čas téměř neosídlen, nebyli na něm hráči a server se musel dotovat. To nás vedlo k razantním krokům, které jsme pečlivě rozmysleli a víme, že mají smysl. Je nám líto všech hráčů, kteří přišli na server teprve nedávno.

 

Předtím, než se vydáme k novinkám na Vanilla serveru a plánovaným změnám, bylo by fér říci, proč jsme se rozhodli ke smazání mapy a jiným změnám.

 

Vanilla server byl již několik týdnů, možná měsíců neosídlen. Přišla tedy otázka, co s tím. Vanilla server je pro mě srdcová záležitost a v minulosti jsem říkal, že Vanilla server se jen tak rušit nebude. To by totiž ranilo nejen mě, ale i ostatní hráče co na serveru hráli a strávili zde hodiny svého času. Museli jsme si přiznat, že takto Vanilla pokračovat nemůže. Hlavní překážkou jsou pro všechny pohovory, které je nesmírně těžké dělat. Moderátoři mají spoustu starostí s jinými záležitostmi a dělat týdně několik desítek pohovorů pro ně není příjemná věc. Navíc pro některé hráče je těžké najít si ten správný čas na pohovor. Museli jsme tedy najít jinou cestu, a tu jsme našli.

 

Proto bychom se chtěli omluvit všem hráčům, kteří na server byli přijati teprve nedávno . Vývoj nového serveru začal ještě za dob, kdy na serveru nebyl témeř žádný hráč. Myšlenka nového systému na Vanille a následně její vývoj trval přibližně měsíc, proto nás to mrzí.

 

Pohovory se ruší, jak budete vybírat hráče na server?

Pohovory se tedy ruší, jenže jak teď budeme vybírat hráče na Vanilla server? Výběr hráčů již fungovat nebude. Přihlášky na Vanilla server budou zrušeny, ale přesto se k nám nepřipojí jen tak někdo. Pořád bude platit povinnost vlastnit zakoupený Minecraft účet. Víme ale, že tato "ochrana" proti zlobivým hráčům je malá. Proto představujeme herní tokeny.

 

Co je to herní token?

Herní token je vstupenka, kterou budete potřebovat, abyste se na server mohli připojit. Pro připojení na server tak budete potřebovat nejen zakoupený Minecraft účet, ale také již zmíněný herní token. Jak takovýto herní token získat? Přemýšleli jsme dlouho, jaké možnosti učinit, aby byl herní token získatelný. Dospěli jsme k závěru, že herní token bude placený. Tím se taktéž vyřeší měsíční platba za Vanilla server a pro nás se sníží dotace na něj.

 

Kolik bude herní token stát?

Herní token bude prodáván vždy na 1 měsíc, 3 měsíce, 6 měsíců a 12 měsíců. Cena za token na měsíc bude 25 Kč, na 3 měsíce 75 Kč, na 6 měsíců za 150 Kč a na 12 měsíců za 250 Kč. Ceny jsou takové, aby akorát pokryli náklady za Vanilla server a server se mohl dále rozvíjet. Možností platby budou spousty,  tudíž s platbou nebude problém. Všechny platby budou taktéž dohledatelné a ukládané.

 

Co mě povede k tomu, abych zaplatil za herní token?

Vanilla server nebude jako doposud. Vývoj serveru trval měsíc a neustále vývoj dále probíhá. Připravujeme pro vás herní vylepšení v podobě Vanilla stylu. Žádná z připravovaných věcí nebude zasahovat do hry jako takové. Jako doposud, nebude na serveru žádný další placený obsah. Zaplatíte pouze za herní token a budete mít plný přístup ke všem funkcím, které jsou určené pro hráče. Zakoupením herního tokenu tak získáte přístup na server, který bude první na CZ/SK scéně s podobným systémem.

 

Jaké změny na Vanilla serveru proběhnou a co tady bude za novinky?

Vanilla server je tu s námi téměř dva roky. Za tu dobu jsme získali spousty zkušeností s tímto herním typem a chceme se poučit.

 

Těžební světy

Velkou chybou dnešních serverů jsou doly, které jsme my na serveru neměli. Nový hráči na server příchází, obsazují mapu a těží suroviny, tudíž někdy musí dojít i materiál a obzvláště takový,kterého je v Minecraft světe málo. Řešili jsme tedy situaci, jak udělat server bez dolů, abychom  zárověn měli "neomezené" množství  surovin pro nové hráče, ale nepřišli o Vanilla zážitek, který těžební doly kazí. Rozhodli jsme se pro druhou mapu. Hlavní svět bude sloužit pro výstavbu staveb a různých projektů, na které jste zvyklí. Následně zadáte příkaz, který vás teleportuje na druhou, těžební mapu. Není to ale jen tak takový příkaz. Má magické kouzlo. Pokud jste na hlavní mapě a použijete příkaz na teleport do těžebního světa, teleportuje vás na těžební svět, ale se stejnými souřadnicemi jako jste byli v hlavním světě! Pro lepší představu, jedná se o dva světy, které jsou 1:1. Minecraft svět (world) a Minecraft svět (nether) je v poměru 1:8. Težební svět bude dostupný jak pro normální typ světa (world), tak pro pekelný svět (nether). End nebude mít dva světy. Težební světy se budou po určitých intervalech restartovat

Hráči co hráli na Vanilla serveru rozhodně vědí, co to je nether metro. Nether metro mělo být spojení co nějvětšího úseku serveru s hráči. Zásadní chybou byl ale výběr materiálu, quartz. Quartz se v celém netheru téměř vytěžil a nyní není nikde k získání. Rozhodně to není ale jen quartz, ale i ostatní cennější materiály. To nás vedlo k tomuto kroku, tedy těžebnímu světu.

 

Lokace

Určitě se vám někdy stalo, že jste se ztratili v Minecraft světe. Na serveru ale není žádný příkaz, který by vás mohl teleportovat domů nebo na spawn.  Tímto problémem jsme se zabývali také. Nechceme porušit zásady Vanilly, proto na serveru nechceme žádné teleportační příkazy (teleport na těžební mapu, vám nedá žádnou výhodu, v podobně vrácení se domů apod.), proto jsme se rozhodli pro Lokace. Lokace bude moci tvořit každý hráč a budou přehledně umístěny v menu. Hráč napíše jednoduchý příkaz pro vytvoření lokace a lokace se mu zapíše do menu, tedy jeho aktuální souřadnice. V menu pak uvidí všechny lokace. Příkazem pak otevřete menu a zobrazíte si lokaci, kterou potřebujete. Lokace vám zobrazí souřadnice a vy tak pomocí souřadnice najedete svůj domov.

 

Hologramy

Líbí se vám létající texty? Pak je tato novinka přímo pro vás. Každý hráč bude moci vytvořit hologramy, které budou umístěny tam, kde hráč potřebuje.  Kdo by hologramy neznal, určitě si počkejte na návod. Pěkná věcička.

 

Statistiky

Každý hráč bude mít své vlastní statistiky, do kterých se bude moci kdykoliv podívat. Statistiky jsou zatím ve vývoji, ale již teď vám měří odehraný čas na serveru, který bude následně využit k budoucím plánům!

 

Další plány

Samozřejmě že to nejsou všechny novinky, pouze takové, které budou na serveru společně se spuštěním. Další novinky jsou buď rozpracované, nebo čekají na vývoj. Vývoj tohoto systému trval přibližně měsíc, neskutečnou výhodou je, že je tento systém naprogramovaný přímo pro Vanilla server a nepotřebuje k funkci žádné další pluginy. To nám v budoucnu zajistí bezproblémové aktualizování serveru ihned po vydání nové verze Minecraftu.

 

Informace k dosavadnímu Vanilla serveru

Dosavadní Vanilla server bude dostupný do soboty 8.10.2016 přibližně do 12:00, po tomto datu se již na server nebude možné připojit. Následně bude probíhat přibližně týden až dva týdny nasazení nového systému na Vanilla server. Poté se server spustí již s novou mapu a všemi novinkami vypsanými zde. Datum spuštení Vanilla serveru ještě upřesníme během následujících dní společně s možností zakoupení herních tokenů.

 

Pohovory a přihlášky na Vanilla server jsou již nyní ukončeny. Nové přihlášky již nebudou řešeny a pohovory se nebudou provádět již od dnešního data.

 

Často kladené otázky

Co vás vedlo k restartu mapy? Proč server nepokračuje s aktuální mapou?


K restartu světa nás vedlo hned několik věcí. Některé části na serveru jsou vytěžené a materiál není kde brát. Teď tu mluvíme například o písečném, mesa nebo ice spikes biomu. V netheru došel quratz a dopustili jsme se zásadní chyby, stavby hlavního nether metra právě z quartzu. Takovýchto chyb je na serveru více, proto je chceme napravi.. Nether metro určitě budeme stavět znovu, ale již z jiného materiálu a jiným způsobem. Težební světy zaručí neomezené množství materiálu. Proto jsme se takto rozhodli.

 


Budou hráči, kteří na serveru hráli a dostali ban odbanováni?

Jak jsme již zminovali u pohovorů, hráč který byl zabanován na serveru, si už na serveru nikdy nezahraje.

 

Bude možné získat herní token i jinak než zakoupením?

Určitě to možné bude, ale bude to spíše výjmka. Například nějaká soutěž.

MrFiliper
06.10.2016 v 10:31